Karrosseribearbejdning

Håndlavede reservedele til auto/mc-segmentet

Fremstilling af uerstattelige reservedele

Hos Jyderup Sandblæseri har vi over 30 års erfaring med bearbejdning af veterankarrosserier. Vi fremstiller uerstattelige håndlavet reservedele til alle veteranbiler. På billede til ventre kan man se en skærm i aluminium til en Rolls Royce, fremstillet HELT fra bunden.

Forsikringsskader

Hos Jyderup Sandblæseri tilbyder vi og lave forsikringskader på gamle veteranbiler.

Tyndpladesvejsning

Hos Jyderup Sandblæseri er tyndpladesvejsning et af vores specialer karrosseribearbejdning. Her benytter vi autogensvejsning uden brug af tråd. Dette er med til at gøre svejsesømmen 100% tæt, lille og flot og kræver ingen slibning af svejsningen.

Specialarbejde

Vi har erfaring med et væld af special-opgaver, og giver også gerne et bud på, hvordan dit næste projekt kan blive en succes.

Kontakt os på mail eller telefon, og få et uforpligtende tilbud.

Fremstilling af Rolls Royce-forskærm til "Krone 1"

Praktisk information

Vores løsninger er typisk et led i en større proces, hvor materialer efterfølgende skal behandles yderligere (fx males). For at give vores kunder de bedste muligheder for at foretage de korrekte valg, har vi her samlet lidt information omkring vores behandlinger, og de praktiske forhold der gør sig gældende før, under og efter en sandblæsning, glasblæsning eller metallisering.

Afdækning

Det er vigtigt at emnerne er afdækket de områder der “ikke” skal overfladebehandles. Dette er områder som f.eks. lejer, nav, typeplader, huller, mm. Emnerne skal afdækkes med 2 lag gaffatape eller propper. Her er det vigtigt at gaffatapen sidder rigtig godt fast på emnet. Det er kundens eget ansvar at afdække de nødvendige områder. 

Maling

Når et emne er sand eller glasblæst, kan man male på emnet med det samme. Overfladen har en fin ruhed hvilke gør det perfekt til at male på bagefter. Her bider malingen nemlig rigtig godt fast i emnet. I forhold til maling af et metalliseret eller aluminiseret emne, skal man vente ca. 24 timer med at male emnet, grundet metal – og aluminiseringen indeholder nogle restgasser.

Støbejern

Grundet støbejerns høje kulstofindhold (over 2%) har materialet en tendens til at anløbe med rust, hurtigt efter emnet er blevet sandblæst. Her er det vigtig at efterbehandle emnet med grundfarve/maling hurtigst muligt. Dog er dette ikke en nødvendig hvis emnet er blevet metaliseret, her kan det godt opbevares flere uger inden lakering.

Rengøring

Når man skal have overfladebehandlet sit emne er det vigtigt at overfladen er ren for tectyl, sealer, olie, jord, fedt og andet snavs. Vi sandblæser ikke på disse områder hvis de ikke er gjordt rene, da vores sand bliver ubrugeligt. 

Tømning af sand

Når at emne er blevet sand eller glasblæst, bestræber vi os efter at gøre emnet mest muligt frit for sandrester. Her kan man risikere at der stadig er lidt sandrester tilbage på emnet. Dette kan man fjerne ved at støvsuge, puste eller feje emnet rent for sandrester.

Benzintanke

Alle benzintanke skal være rengjorte for alle brændbare væsker, af risiko for brandfare. Husk at afdække tanken med diverse propper og tape.

Kapaciteter

Overfladebehandling Emnestørrelse Emnevægt
Sandblæsning (stål) 6500x4250x3250mm 100g-2000kg
Finsandblæsning 6500x4250x3250mm 5g-2000kg
Tromlesandblæsning 200x100x100mm 10g-2kg
Glasperleblæsning 7300x3200x2300mm 5g-200kg
Tromleglasblæsning 50x50x50mm 5g-200kg
Indvendig rørblæsning Ø100-1500, L4000mm Op til 1200kg
Metallisering 7000x4250x3250mm 5g-2000kg

Ofte stillede spørgsmål

Ja det kan vi godt. Dog må der ikke være rust, snavs olie eller lign. på emnet.

Som udgangspunkt kan vi ikke. Dette skyldes at plastikken kan risikere at smelte, men dog vil den heller ikke sidde fast. Som udgangspunkt metal- og aluminisere vi kun på metal emner.

Som udgangspunkt sandblæser man alt almindeligt jern (Fe). Materialer som alu, messing, rustfrit stål mm. bliver som regel glasblæst.

Som udgangspunkt bestræber vi os efter at kunne levere produktet i løbet af en uge medmindre andet er aftalt.

Vi ønsker ikke at besidde for meget tectyl i vores kabiner da det stopper og ødelægger systemet samt sandet. Hvis man prøver og sandblæse tectyl af, bliver der sandblæst for meget på det udenomliggende materiale. Dette skyldes at tectyl er relativt ujævnt hvilket gør at metallet vil blive plottet nogle steder før end andre. Dvs. der bliver blæst unødvendigt meget på det omkringliggende metal. Modsat f.eks. pulvermaling hvor der et jævn lag fordelt over et emnet.
Det er derfor vigtigt at der bliver skabet grundigt rent for tectyl med f.eks. varmepistol og stemmejern.

totalleverandør i overfladebehandlinger

Øvrige ydelser

SANDBLÆSNING

GLASBLÆSNING

METALLISERING

Karroseribearbejdning

Scroll to Top

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.